close
其實我發現歌詞的意思跟我想要的意思幾乎沒有關聯
不過我會放這首歌
就只是因為它單聽的感覺很好
反正就看看吧
當作塞空間的發表文章
附帶一句
最近很愛Mika的歌
他的詞可能比較負面,但是音樂卻很陽光
真的是很妙的風格



I sit and think about the day that you're gonna die,
我坐在椅子上思考你的死期
Your wrinkled eyes betrayed the joy with which you smiled.
你佈滿皺紋的眼睛跟你快樂的笑容不太配
Care to see my reason?
太在意我的理由了嗎?
Care to put your life in mine?
太關心我的生活了嗎?

Lookin' at life from the perspective of a boy
從小男孩的觀點來看你的人生
Who's learned to love you but has also learned to grow.
誰學著愛你也就學著成長了許多
Could we make it better, stormy weather,
我們能做的更好嗎, 但我們處在狂風暴雨之中
So hard to know
也許很難懂

Oh, oh, oh - Is there anybody home?
喔喔喔 有人在家嗎?
Who will believe me, won't deceive me, won't try to change me?
誰能相信我, 不會欺騙我, 也不會想要改變我?
Ah, ah, ah - Is there anybody home?
啊啊啊 有人在家嗎?
Who wants to have me, just to love me?
誰想要單純的擁有我, 只是因為愛我?
Stuck in the middle.
似乎是進退兩難的問題

I look at you,
我看著你
You look at me,
你看著我
We bite each other.
我們大眼瞪小眼
And with your bitter words you kick me in the gutter.
你難聽的話像把我踢到臭水溝一樣
But my troops are bigger than yours
不過我的朋友比你多
'Cause you'll never stand my fight.
因為你總是會先跑掉

Ours is a family that's based upon tradition
我們的家庭絶對是很傳統
But with my careless words I tread upon your vision.
但每次我難聽的話就像是從你眼前踩過
Are five kids better than one, who'd doesn't like to be gone?
五個小孩真的比一個好嗎, 還是誰寧願先消失?

Oh, oh, oh - Is there anybody home?
喔喔喔 有人在家嗎?
Who will believe me, won't deceive me, won' try to change me?
誰能相信我, 不會欺騙我, 也不會想要改變我?
Ah, ah, ah - Is there anybody home?
啊啊啊 有人在家嗎?
Who wants to have me, just to love me?
誰想要單純的擁有我, 只是因為愛我?
Stuck in the middle.
似乎是進退兩難的問題
Yea...Yea...Yea...
沒錯...沒錯...沒錯

This is to my name,
這是我想對你說的話
This ain't a greater plan to break your heart of me.
這的確不是一個讓你傷心難過的好方法
I know that what I've started means that when we have parted
我知道從我們分開後我變得很尖酸刻薄
I can live in honesty
但這樣我們才能活在誠實中

Oh, oh, oh - Is there anybody home?
喔喔喔 有人在家嗎?
Who will believe me, won't deceive me, won' try to change me?
誰會相信我, 不會欺騙我, 也不會想要改變我?
Ah, ah, ah - Is there anybody home?
啊啊啊 有人在家嗎?
Who wants to have me, just to love me?
誰想要單純的擁有我, 只是因為愛我?
Stuck in the middle.
似乎是進退兩難的問題
Stuck in the middle,
似乎是進退兩難的問題
Stuck in the middle,
似乎是進退兩難的問題
Stuck in the middle
真的是進退兩難的問題

arrow
arrow
    全站熱搜

    tasiyun 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()